Урок английского языка в 6 классе по теме Belarus

В разговоре об интерактивной доске (Interactive White Board) наша читательница Елена упомянула, что имеет небольшой опыт работы с IWB. Моё любопытство побудило меня узнать из первых уст, каково это — интерактивная доска на уроке. Елена согласилась поделиться опытом и предоставила нам свой урок с использованием презентации в 6 классе. Прошу строго не судить, урок только-только прошёл и был придуман, со слов Елены, за ночь. План урока представляет собой набросок. Но есть презентация и аудио- и видеосопровождение. Главное ведь желание поделиться опытом. А этот факт, учитывая, что с ForteE материалы уходят в количестве 470 копий в месяц, является очень ценным приобретением. Этой статьёй решено открыть рубрику Опыт коллег.

Тема урока: We are proud of our country

Образовательная цель: Совершенствовать грамматические навыки в рамках устной темы; формировать навыки восприятия и понимания иноязычной речи на слух, говорения; обогащать представления учащихся о картине мира, расширять их общий кругозор.
Развивающая цель: Учить формулировать мысль на английском языке; развивать воображение и обогащать эмоционально-чувственную сферу личности,
Воспитательная цель: Воспитывать чувство любви и гордости к Родине; обогащать духовный мир учащихся, воспитывать у них культуру мышления, чувств, поведения; развивать умение осуществлять общение в контексте диалога культур, формировать психологическую готовности к межъязыковой межкультурной коммуникации.

Ход урока:

I. Организационный момент. Сообщение темы и целей урока:

Good morning, boys and girls. Glad to meet you at our lesson. Today we are going to travel around our beautiful country — the Republic of Belarus. By what means can we travel around the country? Can we travel by plane, train or ship? There are many of us. We are a group. It will be a package tour.
What is the best way of travelling for us?
The best way to see a beautiful country is to go on a sightseeing tour with a guide. I shall be your guide today. Take your visas and passports, please. Here you are. (Pupils choose one of the “passports” with their personal advertisement. They ask questions each other about their names, professions and nationalities.)

Let’s get acquainted with our foreign guests. Greet them and ask them about their names, professions and nationalities. P1 – P2 – P3

But what’s about your tickets? You will “buy” them if you fill in the gaps in the text: “Welcome to Belarus. The population of Belarus is … The area is … The national symbols of Belarus are … The capital of Belarus is… “ (презентация)
Usually tourists talk to each other during their journeys, don’t they? We may hear some facts from other people’s lives.

For example (в записи):
— I went to London last summer.
— Oh, I’ve never been to London. It’s always been my dream to go there.
The pupils listen to the sentence in the Simple Past tense and give the cue using the sentences in the Present Perfect tense.
• I visited Vitebsk last July.
• I travelled to Africa in September.
• I was at the circus last Friday.
• I saw an elephant at the Zoo yesterday.
• I was at the Opera and Ballet theatre at the weekend.
• I read a book about wildlife in Australia last week.
• I went to an international camp in summer.
• I talked with an Englishman yesterday.
• I visited the Art Museum yesterday.
• I played golf when I was in Scotland.
• I listened to the bagpipes in Edinburgh.
• I went to the capital of Russia last spring.
• I travelled to the seaside by plane.

Mini-projects presentation.

1. Welcome to Belovezhskaya Pushcha. Have you got any information about it?

(Suggested answers: Belovezhskaya Pushcha is the largest forest in Belarus. It’s a wildlife park. It lies in the South of Belarus. It’s famous for its bisons and other wild animals. It’s a nice place to study nature. We should save endangered animals. We should keep the Pushcha clean. We shouldn’t pick flowers there. We shouldn’t leave litter there.)

2. Now we are at the Naroch. Lake Naroch is the largest lake in Belarus. It’s 80 km wide and 25 m deep. It lies in the North of Belarus. There are thick forests around Naroch. It’s a wonderful place for holidays. It’s famous for its clear water and sandy beaches. We should keep the beaches clean. We shouldn’t make fires there. We shouldn’t pick flowers. We shouldn’t leave litter there.

Our country has a lot of other beautiful places. Match the pictures with the names of sights. (показ слайдов с достопримечательностями) Do you know any legends connecting with these places? (легенда о Барбаре Радзивильской на фоне замка и портрета)

The song “I love Belarus” (аудирование)

Each country is proud of its people. What people made our country famous? (4-5 портретов. Соотнести с именами. Здесь же портрет той, которая поёт I love Belarus)

Просмотр отрывка видео выступления на Евровидении

Рефлексия: we should be proud of our country because …. (1. our country is very beautiful. 2. We have many places of interest to visit. 3. Our country is full of talented people…..)

Вика, какие ещё идеи есть? Спасибо за помощь!

audio

I-love-Belarus видео

22 комментария

Add a Comment

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

− 3 = two