Вводим тему «Fashion» в 9 классе

Наброски к уроку

Тема урока: Fashion
Связь с предыдущими знаниями: учащиеся владеют лексикой по теме «Clothes», умеют описать цвет и размер одежды.

Цели урока на языке учителя:
Введение и закрепление лексики по теме «Fashion». (Способствовать формированию лексических навыков по теме «Fashion»)
Обучение восприятию речи на слух. (Содействовать совершенствованию  навыков восприятия речи на слух)
Обучение монологическому высказыванию по теме: описание моделей одежды. (Организовать деятельность учащихся по формированию и совершенствованию навыков говорения)

Цели урока на языке учащихся:
К концу урока  вы будете знать 10-17 новых слов.
Сможете отличить модели одежды по их описанию на слух.
Сумеете описать модель мужской одежды по образцу.

WILF
Произношение новых слов.
Узнавание новых слов в предложениях на слух.
Описание одной модели одежды по образцу.

Ключевые вопросы
What clothes for men are going to be in fashion this summer? (tight, elegant, bright)
What about the colours: are they going to be bright? What colour is going to be the colour of the season/year 2013? (emerald)

Начало урока. Определение темы по ключевому слову.

What is fashion?
Where are the world’s fashion centres?
Who decides what’s in fashion?

Учащимся раздаются разрезанные карточки, части которых нужно соединить по смыслу. Find answers to the questions.

Fashion is a general term for what direction fashion will go in.
New York, Paris and Milan are considered a popular style or practice, especially in clothing, footwear, accessories, makeup, body piercing or furniture.
Designers can greatly influence the major hubs for designers and manufacturers of fashion apparel and accessories.

Vocabulary to the task:
accessories – (usually plural) something added; clothing, which has a decorative purpose
practice – action; something that is usually or regularly done, often as a habit, tradition or custom
Hub – center
Apparel —  noun [U] formal : clothing of a particular kind

I. Введение и закрепление лексики Unit 4

1. casual повседневный
2. smart нарядный
3. catwalk подиум
4. hood капюшон
5. pocket карман
6. button пуговица
7. sleeves рукава
8. collar воротник
9. baggy мешковатый
10. loose свободный, просторный, широкий
11. tight тесный, узкий; облегающий
12. floral в цветочек
13. polka-dotted в горошек
14. striped полосатый, в полоску
15. checked в клетку
16. plain однотонный, без рисунка
17. а must необходимость

Answer my questions:
What are you wearing today?
Do you like to wear smart or casual clothes? Has your sweater got a hood? Ноw many pockets have you got on your jacket/on your trousers? Do you prefer plain or patterned material? etc.

II. Аудирование p. 74
III. Описание моделей мужской одежды Summer 2013 H&M по образцу.

Description Outline

Is it smart or casual?
Is it for young or old people?
Is it bright? What color is it?
What material is it made of: plain/floral/polka-dotted/striped, etc?
Is it baggy/loose/tight?
What (decorative) elements has it got: a hood, a big collar, a scarf/a tie, buttons, pockets, sleeves?
Are the elements of a contrasting color or do they match?
Are the shoes elegant/sporty?
Do you like the model? Would you like to have one?

Example:

A suit in the first picture is elegant. It’s rather smart than casual. I think it’s good for young people as  the emerald colour is bright. It is made of plain material, no patterns. It is tight and fits the body well. It looks comfortable because of sporty shoes which are a good match to the trousers. The jacket has got two buttons of a contrasting colour. The tie is long and narrow.
The outfit would be good for a date with a girl in a cafe or for a meeting with friends at a disco.
I like the model but it seems to me it’s just a passing fad.

IV. Assignment:
Learn the new words, do ex. 2e p.76 (or)

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

− два = 1