Урок в 9 классе по теме «How to Avoid Boredom»

Рабочий план урока в 9 классе с  применением метода АА.

March 4, 2013

Form 9

Тема: Как преодолеть скуку 2/12

Цель: Способствовать формированию навыков монологической речи по теме «Ноw to avoid boredom».

Предполагаемый результат урока:
Предполагается, что к концу урока учащиеся

— смогут дать определение слову leisure
— будут знать названия различных хобби
— смогут рассказать об одном из хобби
— смогут дать ответ на вопрос о преодолении скуки

Целеполагание на языке учащихся:

Today we are going tо discuss different ways of spending your free (leisure) time.

I hope by the end of the lesson you’ll be able to name different recreation activities and speak about at least one hobby using your new vocabulary. Each of you will find an answer to the question  whether it is really so important to have a hobby.

WILF (What I’m (we are) looking for) или критерии оценивания:

1) Правильное называние 10 хобби
2) Умение дать определение слову «leisure»
2) Самостоятельный рассказ об одном из хобби в 2-3 предложениях с использованием новой лексики
3) Умение дать развёрнутый ответ на ключевой вопрос «Is it really so important to have a hobby?»

Ход урока

I. Организационно-мотивационный этап. Введение в тему урока.

Ноw much time do you spend on your homework?
Do you help your parents? What are your household chores?

—  sweep the floor
—  tidy my room
—  clean the shoes
—  dust the furniture
—  cook food
—  go to the shop
—  look after my pet

Have you got free (leisure) time?/You have some leisure time, don’t you?

II. Операционно-познавательный этап.

1) What is leisure?

Leisure, out of work, is, spent, a period of time, and, domestic activity.

Read the definition of leisure Ex. 2a p. 179. Then close your books and make a sentence out of scrambled words . Read it aloud, say it to your classmates.

Leisure is a period of time spent out of work and domestic activity.

2) Проверка домашнего задания Ex. 1a p.179
Vocabulary
— to hang out – постоянно бывать где-то (in the park, at a café, at my friend’s, etc)
— pedal boats – these come with or without a motor, smth like a katamaran
— embroidery – вышивание
— scuba diving – подводное плавание со специальным снаряжением – скубой

3) Speaking.

a) Make a list of 10 recreation activities you find most interesting and say what you think about each of them. Use phrases from the help box.

Ex. 4a, 4b p.180

b) There are so many recreation activities and there are even more opinions about them. Which opinion do you share?

Ex. 1 p. 181

c) Now when you know lots of activities and you’ve got your own opinion about them can you give your friend a piece of advice on how to avoid boredom? (answer:  find smth interesting to do)

First do Ex. 2c p. 183

d) Reading and speaking Ex. 2a p. 181

III. Peфлексивно-оценочный этап.

1) Make up sentences.

  1. knitting, useful, I, think, is.
  2. For, be, patient, embroidery, to, have, you.
  3. money, scuba diving, a lot of, need, for, you.
  4. recreation, my, favourite, is, photography.
  5. boredom, go out, friends, your, with, avoid, to.

2)   Say 2-3 sentences about the activity you like most. You may recollect the definition of leisure as well.

3)  Подведение итогов урока
4) Homework Ex. 3a p. 184

PS: Дошли с учениками до пункта b) There are so many recreation activities and there are even more opinions about them. Which opinion do you share? Придётся завершать работу на следующем уроке. Однако два пункта выполнены, что вполне неплохо. Группы у меня слабоваты. Думаю, что в сильной группе можно пройти весь материал за один урок. Но и у моих отметки ниже 5 баллов не было.

2 комментария

Add a Comment

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *