Form 8 Unit 4 Lesson 1
Иногда учителя забывают, что чтению с полным пониманием содержания, как и другим видам чтения, нужно учить. Если помнить о том, что учащиеся не владеют теми навыками чтения, которыми владеет учитель, и оценить ситуацию, окажется, что упражнений для обучения чтению в учебном пособии нет, а учитель каждый раз только контролирует понимание прочитанного. В связи с этим возникает необходимость в упражнениях, направленных на обучение чтению. Конечно, наш пример не идеал, a то, что можно придумать на скорую руку, готовясь к уроку, зная, что не все переведут текст, а кто-то наверняка воспользуется решебником.
Дополнительные упражнения к тексту упр 4а стр 90.
Exercise 1. Match the words and their definitions
1. barter | A. hard objects found on beaches |
2. cattle | B. weighing a lot |
3. shell | C. the unit of money used in most European Union countries |
4. mixture | D. to exchange things |
5. heavy | E. the money used in a particular country |
6. currency | F. cows and bulls |
7. euro | G. calculate what the quantity is |
8. convert | H. several different things together |
Exercise 2. Complete the sentences. Use the words:
currency/heavy/as/carry/machine/instead of/mixture/barter/paper/convert
- People used different things *** money.
- To *** means to exchange things you have for the things you need.
- First coins were made from a *** of gold and silver.
- First coins were difficult to ***, because they were ***.
- First paper *** as well as first *** appeared in ancient China.
- In Europe first *** money were made by the French government.
- Now people carry plastic credit cards *** *** cash.
- With a credit card you can take money from a cash *** every time you need.
- Many countries in Europe have the same *** — euros.
- Tourists usually need to *** their money into the local currency.
Thank you very much, Tatiana. Just in time for tomorrow’s lesson.
You are welcome. Here are the same exercises in Hot Potatoes.
https://yadi.sk/d/3tWI7SYYzwcyp