Form 8 Unit 4 Lesson 1

Иногда учителя забывают, что чтению с полным пониманием содержания, как и другим видам чтения, нужно учить. Если помнить о том, что учащиеся не владеют теми навыками чтения, которыми владеет учитель, и оценить ситуацию, окажется, что упражнений для обучения чтению в учебном пособии нет, а учитель каждый раз только контролирует понимание прочитанного. В связи с этим возникает необходимость в упражнениях, направленных на обучение чтению. Конечно, наш пример не идеал, a то, что можно придумать на скорую руку, готовясь к уроку, зная, что не все переведут текст, а кто-то наверняка воспользуется решебником.

Дополнительные упражнения к тексту упр 4а стр 90.

Exercise 1. Match the words and their definitions

 1. barter A.   hard objects found on beaches
 2. cattle B.    weighing a lot
 3. shell C.    the unit of money used in most European Union countries
 4. mixture D.   to exchange things
 5. heavy E.    the money used in a particular country
 6. currency F.     cows and bulls
 7. euro G.   calculate what the quantity is
 8. convert H.   several different things together

Exercise 2. Complete the sentences. Use the words:

currency/heavy/as/carry/machine/instead of/mixture/barter/paper/convert

  1. People used different things *** money.
  2. To *** means to exchange things you have for the things you need.
  3. First coins were made from a *** of gold and silver.
  4. First coins were difficult to ***, because they were ***.
  5. First paper *** as well as first *** appeared in ancient China.
  6. In Europe first *** money were made by the French government.
  7. Now people carry plastic credit cards *** *** cash.
  8. With a credit card you can take money from a cash *** every time you need.
  9. Many countries in Europe have the same *** — euros.
  10. Tourists usually need to *** their money into the local currency.
Tags:
2 комментария

Add a Comment

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *