Form 11. Unit 3. Environment
Сегодня наша «Методическая копилка обмена педагогическим опытом» пополняется еще одной наработкой. Своими материалами с нами делится Ковальчук Жанна Львовна, учитель английского языка, работающая в ГУО «СШ №9 г. Кобрина». «Я всегда восхищалась работой этого блога и тем материалом, который можно применить на своих уроках.»-пишет Жанна Львовна. «Мне тоже захотелось внести свой небольшой вклад и показать вам свою разработку .» С благодарностью ее принимаем и публикуем. Но будем надеяться, что это не последняя разработка Жанны Львовны.
Материал пригодится учителям, работающим в 11 классах.
Lexical Test
Exercise 1
Translate from Russian into English:
- Истощение озонового слоя
- «Углеродный отпечаток»
- Топливо
- Таять
- Ядерный
Exercise 2
Translate from English into Russian:
- Reduce resource depletion
- Interdependent issues
- Increase valuable resources
- Be aware about acid rain
- Rise the cost of fuel
Exercise 3
Read the definitions and name the words:
- cutting down of trees in a large area; the destruction of forests by people.
- The air, water and land in or on which people, animals and plants live.
- The act of preserving and protecting from loss, destruction, or waste.
- Damage caused to water, air…. by harmful substances or waste.
- An increase in the amount of carbon dioxide and other gases in the atmosphere which is believed to be the cause of a gradual warming of the surface of the Earth.
Exercise 4
Fill in the suitable words:
Global warming Carbon dioxide Biodiversity
Extinct Emissions |
- What about an evening walk to look at the … in our park?
- The concentration of … … in the atmosphere is low.
- The organization calls for stricter controls on … .
- They started a campaign to slow down the process of … … .
- Hawaii is home to a great many … .