Form 10 Cloning

Impact Issues — серия учебных пособий 3 уровней авторов Richard R. Day, Joseph Shaules and Junko Yamanaka. Как видите, один из авторов — японец.

Impact Issues 1
Level: Beginner
Language: American English

Description

Impact Issues 1 helps beginner students develop conversation and discussion skills. Each of the 20 units features exciting and timely topics and contains activities to help students express their opinions and make short presentations.

Авторы предлагают попробовать материалы и представляют их на тестовом сайте. Зарегистрировавшись, можно воспользоваться тестами, ключами и записями Conversations. К сожалению, записи к тестам не представлены, но, очень захотев, можно найти их в Интернете.

Тематика записей довольно интересная. Одна из них о клонировании домашнего питомца. Как раз нам в тему в 10 классе.

Авторы пособия разделяют задания по аудированию на две части. Одна часть — понимание содержания, вторая — понимание мнения/идеи.

Cloning Cyndi

СКАЧАТЬ АУДИО

Understanding the Situation

1. In his letter, Mr. Barrett says, “I would rather be poor with Cyndi than alone with my money.” What does he mean?

a. Mr. Barrett is worried about not having any money.
b. Mr. Barrett is a rich man.
c. Mr. Barrett doesn’t have enough money to clone Cyndi.
d. Mr. Barrett is willing to spend all of his money to clone Cyndi.

2. Why does Mr. Barrett want to clone Cyndi?

a. He is very rich.
b. He wants to do an experiment.
c. He will be very lonely when she dies.
d. All of the above: (a), (b), and (c).

Opinions (в тексте этого предложения нет)

3. Luis says, “Cloning is unnatural. Humans shouldn’t try to act like God.” Luis means:

a. He feels cloning Cyndi will help Mr. Barrett feel more natural.
b. He feels humans shouldn’t try to live naturally.
c. He disagrees with the idea of cloning Cyndi.
d. He agrees with the idea of cloning Cyndi.

2 комментария

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

11 − = два